"URATUJE CIĘ TYLKO MILCZENIE"
Komisarz Anna Lindholm wyjeżdża do Włoch, porzucając bliskich. Pragnie
odzyskać utracony spokój. Spojrzeć na życie z dystansem. Chce skryć się przed
światem wśród wąskich uliczek i kanałów Wenecji. Jednak nie tylko wspomnienia
nie pozwalają jej odpocząć…
W dniu rozpoczęcia karnawału Anna znajduje ciało tajemniczego gondoliera. Jego strój i maska wyraźnie nie pasują do siebie… Czyżby morderca chciał w ten sposób coś przekazać? W Annie odzywa się policyjny instynkt, który wplątuje ją w śledztwo prowadzone przez pociągającego commissario, Antonia Vallego. Nim otrząśnie się z pierwszego szoku dochodzi do kolejnego morderstwa. Okazuje się, że sprawy mogą się ze sobą łączyć, a uwikłani są w nie członkowie potężnych i zamożnych weneckich rodzin…. Anna z zaskoczeniem dostrzega, że komisarz angażuje ją w prowadzone śledztwo. Z czasem okazuje się, że razem tworzą idealny zespół. Zmiana zachowania komisarza zostaje natychmiast zauważona przez współpracowników. Ponury i niedostępny komisarz łagodnieje pod wpływem kobiety. Pomimo ciężkich przeżyć jakich w ostatnim czasie doświadczyła oraz niewyjaśnionych relacji z najbliższymi, Anna odpowiada czułością na opiekę i zainteresowanie Antonia. Czy ta relacja uleczy jej rozdarte serce? Czy pomimo rodzącego się uczucia i wzajemnej fascynacji uda im się rozwikłać zagadkę morderstw, także tych tajemniczych sprzed lat?
Magdalena Knedler i komisarz Anna Lindholm porwą Cię do miasta pełnego tajemniczych zbrodni.
Tym razem skomplikowana i bardzo złożona fabuła nieco mnie zaskoczyła. Autorka, w kolejnych rozdziałach, wielokrotnie przenosi nas w czasie, do lat czterdziestych, siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku. Dodając kolejne historie skutecznie mieszała mi w głowie. Trudno podążać za tyloma wątkami. Włoskie nazwy i nazwiska dodatkowo utrudniały mi odnalezienie się w weneckim klimacie. Sądzę jednak, że to moje braki w wykształceniu :) czy topografii miasta spowodowały, że brnęłam niczym przez ACQUA ALTA.
W dniu rozpoczęcia karnawału Anna znajduje ciało tajemniczego gondoliera. Jego strój i maska wyraźnie nie pasują do siebie… Czyżby morderca chciał w ten sposób coś przekazać? W Annie odzywa się policyjny instynkt, który wplątuje ją w śledztwo prowadzone przez pociągającego commissario, Antonia Vallego. Nim otrząśnie się z pierwszego szoku dochodzi do kolejnego morderstwa. Okazuje się, że sprawy mogą się ze sobą łączyć, a uwikłani są w nie członkowie potężnych i zamożnych weneckich rodzin…. Anna z zaskoczeniem dostrzega, że komisarz angażuje ją w prowadzone śledztwo. Z czasem okazuje się, że razem tworzą idealny zespół. Zmiana zachowania komisarza zostaje natychmiast zauważona przez współpracowników. Ponury i niedostępny komisarz łagodnieje pod wpływem kobiety. Pomimo ciężkich przeżyć jakich w ostatnim czasie doświadczyła oraz niewyjaśnionych relacji z najbliższymi, Anna odpowiada czułością na opiekę i zainteresowanie Antonia. Czy ta relacja uleczy jej rozdarte serce? Czy pomimo rodzącego się uczucia i wzajemnej fascynacji uda im się rozwikłać zagadkę morderstw, także tych tajemniczych sprzed lat?
Magdalena Knedler i komisarz Anna Lindholm porwą Cię do miasta pełnego tajemniczych zbrodni.
Tym razem skomplikowana i bardzo złożona fabuła nieco mnie zaskoczyła. Autorka, w kolejnych rozdziałach, wielokrotnie przenosi nas w czasie, do lat czterdziestych, siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku. Dodając kolejne historie skutecznie mieszała mi w głowie. Trudno podążać za tyloma wątkami. Włoskie nazwy i nazwiska dodatkowo utrudniały mi odnalezienie się w weneckim klimacie. Sądzę jednak, że to moje braki w wykształceniu :) czy topografii miasta spowodowały, że brnęłam niczym przez ACQUA ALTA.
Moim
zdaniem jest to pozycja, do której trzeba przysiąść i poświęcić jej więcej
czasu i uwagi. Bezustannie gubiłam się w domysłach. Główna bohaterka też nie
pomaga w odkryciu prawdy. Jej umykające myśli i wątki
powodowały, że czułam się zagubiona. Bywało, że mnie irytowała, kiedy kolejny
raz zapominała wspomnieć o jakimś ważnym odkryciu lub przypuszczeniu rzucając
się w wir kolejnych wydarzeń. Jednocześnie nie zabrakło momentów, gdy autorka na
tacy podawała mi informacje, które idealnie komponowały się w zgrabną całość.
Nie mniej jednak, mam wrażenie jakby historia odrobinę przeciągnięta, wydumana.
Dodatkowe wątki zaciemniały bieg wydarzeń zamiast ją rozjaśniać. Być może taki
był zamysł, a ja za bardzo przyzwyczaiłam się do stylu, w którym łatwiej się
poruszałam i docierałam do prawdy. Jednocześnie doceniam warstwę obyczajową
zbudowaną z niezwykłą precyzją i dbałością o szczegóły.
Jako, że
zdążyłam już polubić Magdalenę Knedler nie zraża mnie to w ogóle. Być może takie zabiegi
są badaniem naszych czytelniczych potrzeb, bądź odpowiedzią na potrzeby i opinie
pojawiające się w komentarzach do wcześniejszej twórczości. Prywatnie dodam, że
jeśli chodzi o relacje z Ingvarem to złamała mi Pani serce :) Liczyłam na
kontynuację tego wątku i mimo, iż staram się zrozumieć fascynację Antonio
Vallim, że taki skrzywdzony, że samotny... No i jeszcze ta jego mroczna
tajemnica, która moim zadaniem wcale nie była aż taka mroczna. Chociaż tu mogę
się jednak mylić, gdyż moje zamiłowanie do thrillerów może trochę wypaczać
proporcje. Nie do końca jasna jest dla mnie rola Lajona w tej całej historii.
Może jakiś tajniak?
Knedler zdobyła moje serce "Dziewczyną z daleka", na pewno się jeszcze spotkamy :)
OdpowiedzUsuńJa zaczęłam od "klamki i dzwonki" zakochałam się. Ale ta seria jest dla mnie za długa. Są tu wzloty i upadki. Amplituda, która sprawia, że nie do końca jest to to czego się spodziewałam.
UsuńMam w planach twórczość autorki :)
OdpowiedzUsuńUwielbiam powieści, których akcja rozgrywa się we Włoszech, a Wenecja to wymarzony kraj, który chcę odwiedzić od małego. Zaintrygowała mnie ta seria, zapisuję tytuły :) Chętnie wybiorę się w taką książkową podróż do Wenecji :)
OdpowiedzUsuńPodróże są wyjątkowe! Jednak sama historia jakoś mnie nie porywa tak w całości. Dobra książka, ale nie jest to maksimum. Spędzam miło czas, ale czasem stromi mi się dłużą. Ale nie poddaję się i wyruszam w kolejną podróż do następnego miasta wraz z trzecim tomem.
Usuń